KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜ GÖREV TANIMI:
- İl Ambulans Servisi Başhekiminin bilgisi ve onayı ile Kanunlar, Yönetmelikler, Yönergeler, Sağlıkta Kalite Standartları, İl Yetkililerinin aldığı kararlar vb. doğrultusunda Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının hazırlatılmasını sağlar ve kontrolünü yapar.
- Kurumun, Kalite Yönetimi Sistemi konusundaki Misyon, Vizyon ve Değerlerini belirleyerek, hizmet sunumuna yönelik politikalar geliştirir ve bu politikalara uygun stratejik planlamaları yapar.
- Kurumun mevcut durumu etkinlik, verimlilik ve hizmet kalitesi yönünden değerlendirerek, kaynakları, belirlenen politika ve hazırlanan planlar doğrultusunda harekete geçirir, uygulamaya koyar. Uygulanan politikaları izler ve yeni durumlara göre hizmetin kalite ve verimliliğinde sürekliliği sağlamak üzere gerekli tedbirleri alır.
- İstatistiksel analizleri yaptırır ve konu ile ilgili raporlar hazırlatır ve sonuçlara yönelik ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlayarak çalışmaları düzenler.
- Kalite Yönetim Sistemi için gerekli dokümanları oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlar. Başhekimliğe bağlı bulunan tüm birimlerin süreçlerinden sorumlusudur.
- Kurumdaki mevcut sorunları tespit etmek amacıyla gerekli yöntemlerin uygulanarak kurumun süreçlerinin tanımlanması, süreç sorumlularını tespit edilmesi ve bu süreçlerin iyileştirilmesinde rol alacak ekiplerin oluşmasını sağlar.
- Sağlıkta kalite standartlarını sağlamak ve değerlendirmek amacıyla öz değerlendirme planlarını hazırlar planların gerçekleşmesi için gereken çalışmaları sürdürür.
- Vatandaş ve çalışanlardan gelen öneri ve şikâyetlerin tespit edilmesiyle ilgili gerekli düzenlemelerin yapılması, aylık olarak öneri ve şikâyetlerin bildirildiği dokümanlara yönelik değerlendirmeleri yapar.
- Bütün çalışanların bilgi ve beceri düzeyinin yükseltilmesi, yönetime katılımın sağlanması, iş ve görev tanımına uygun olarak çalıştırılması, birim içi koordinasyonun sağlanması ve çalışanlar arasında güvene ve sürekli gelişmeye dayalı bir ortamın yaratılmasını sağlar.
- Bütün çalışanlar tarafından, analiz, problem çözme ve karar verme tekniklerinin sistematik bir şekilde kullanılması ve verilerle yönetim anlayışının kurumda yerleşmesini sağlar.
- SKS çerçevesinde belirlenen tüm komitelerde görev alır.
- Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili doküman, prosedür ve talimatların sürekli kullanılır halde olmasını temin eder.
- Dokümanların güncelliğini ve kontrolünün devamlılığını sağlar.
- Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili konularda dış kuruluşlarla irtibatta bulunur.
- Standart anket setlerini (hasta ve çalışan) uygulayarak, anket sonuçlarına ilişkin çalışmalar başlatır. Sonuçları üst yönetime sunar.
- Kalitenin yaşam tarzı olduğunu çalışanlara benimsetilmesini eğitimlerle organize eder.
- Sağlıkta Kalite Sistemi değerlendirmelerinde eşlik eder, kalite faaliyetleri ile ilgili görevleri yürütür, dokümanların oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğinin sağlanmasını koordine eder.
- Çalışma grupları ve birimler tarafından hizmet bölümlerine göre hazırlanan performans ve kaliteye ilişkin yasal düzenlemelerin kontrolünü yaparak Başhekime sunar.
- Başhekime karşı sorumludur.